Back Market använder funktionella cookies på den här nätsidan. Vi och våra partners använder oss även av cookies, för att mäta trafik, samt visa personligt anpassat innehåll och annonser.
Du kan hantera dina cookie-inställningar genom att klicka på ”Ändra inställningar”, eller när som helst genom att klicka på ”Cookies” längst ner på sidan. Berätta mera om dessa Cookies.
Hjälp och support
Behöver du hjälp? Vi är här för dig.
Logga in för den snabbaste lösningen
Detta ger riktiga människor den information de behöver för att hjälpa dig med din beställning eller ditt ärende.
Back Market är en marknadsplats där professionella säljare sälje rekonditionerade produkter. Detta betyder att de varor du köper på Back Market skickas åt dig direkt från säljarna, och inte från oss. Därför är säljaren ditt bästa alternativ när det gäller frågor eller problem. Starta en konversation med säljaren du köpt av genom att
logga in på ditt Back Market-konto
och klicka på "Be om hjälp" bredvid den aktuella beställningen. Detta tar dig till vår meddelandeplattform där säljaren gärna chattar med dig. Om du inte hör av säljaren inom 2 arbetsdagar visas en "SOS"-knapp i din konversation. Klicka isåfall på den så kommer vi på Back Market att hjälpa dig.
Hur annullerar jag en beställning?
Du har 30 dagar tid att ändra dig från det att du har fått produkten. Ifalll din vara inte ännu har skickats,
logga in på ditt Back Market-konto
och välj "Annullera min beställning" för den vara du inte vill ha. Om din vara redan har skickats kan du avvisa paketet vid leverans. Om du redan har varan loggar du in på ditt konto, väljer "Be om hjälp" bredvid den aktuella beställningen och väljer orsaken till din retur.
Läs mer om returer
Hur får jag en återbetalning?
Du kan få en återbetalning genom att returnera din oskadade vara inom 30 dagar efter leverans. För att starta en retur,
logga in på ditt Back Market-konto
, välj "Be om hjälp" och följ stegen. Du kommer att kunna välja en reparation, ersättning eller återbetalning.
Läs mer om att begära återbetalning
Hur kan jag begära en reparation?
De flesta reparationer täcks av garantin som du automatiskt får med varje produkt du köper. Observera att längden på garantin beror på ditt land, men den är i kraft mist 12 månader. Det finns också några sällsynta
undantag
som gör att garantin blir ogiltig. För att be om en reparation,
logga in på ditt Back Market-konto
och välj "Be om hjälp" bredvid den aktuella beställningen och följ stegen.
Läs mer om returer
De vanligaste frågorna
När kontaktar jag Back Market?
Back Market är en marknadsplats där professionella säljare sälje rekonditionerade produkter. Detta betyder att de varor du köper på Back Market skickas åt dig direkt från säljarna, och inte från oss. Därför är säljaren ditt bästa alternativ när det gäller frågor eller problem. Starta en konversation med säljaren du köpt av genom att
logga in på ditt Back Market-konto
och klicka på "Be om hjälp" bredvid den aktuella beställningen. Detta tar dig till vår meddelandeplattform där säljaren gärna chattar med dig. Om du inte hör av säljaren inom 2 arbetsdagar visas en "SOS"-knapp i din konversation. Klicka isåfall på den så kommer vi på Back Market att hjälpa dig.
Hur annullerar jag en beställning?
Du har 30 dagar tid att ändra dig från det att du har fått produkten. Ifalll din vara inte ännu har skickats,
logga in på ditt Back Market-konto
och välj "Annullera min beställning" för den vara du inte vill ha. Om din vara redan har skickats kan du avvisa paketet vid leverans. Om du redan har varan loggar du in på ditt konto, väljer "Be om hjälp" bredvid den aktuella beställningen och väljer orsaken till din retur.
Läs mer om returer
Hur får jag en återbetalning?
Du kan få en återbetalning genom att returnera din oskadade vara inom 30 dagar efter leverans. För att starta en retur,
logga in på ditt Back Market-konto
, välj "Be om hjälp" och följ stegen. Du kommer att kunna välja en reparation, ersättning eller återbetalning.
Läs mer om att begära återbetalning
Hur kan jag begära en reparation?
De flesta reparationer täcks av garantin som du automatiskt får med varje produkt du köper. Observera att längden på garantin beror på ditt land, men den är i kraft mist 12 månader. Det finns också några sällsynta
undantag
som gör att garantin blir ogiltig. För att be om en reparation,
logga in på ditt Back Market-konto
och välj "Be om hjälp" bredvid den aktuella beställningen och följ stegen.
Läs mer om returer